Branilaca Bosne 2A
Zenica, Bosna i Hercegovina

+387 32 442 750
info@chronos.ba

PON - PET
08:00 - 16:00

Jasmina ZukanVeć neko vrijeme surađujem sa Nahlom, kada se rade određeni programi za sticanje vještina iz oblasti finansija, zakonskog okvira poslovanja, samozapošljavanja, …

Kroz tu suradnju sam u njima prepoznala jednu neobičnu energiju koja okuplja žene različite starosne dobi, školske spreme, zanimanja, interesa, … ali ipak – okuplja.

Upravo zbog te pozitivne energije i želje da se potakne sticanje vještina, podučavanje i samozapošljavanje žena, odlučila sam se za jedan kraći intervju sa Voditeljicom Nahline poslovne zajednice, Jasminom Zukan.

 

Od kada egzistira i koji je cilj organizacije Nahla?

Centar za edukaciju i istraživanje Nahla upravo slavi 15 godina postojanja. Osnovan je sa ciljem poboljšanja života žene u bosanskohercegovačkom društvu. S obzirom da živimo u vremenu sa mnogo izazova, ovako postavljen cilj je zapravo put koji svake godine dobija dodatno usmjerenje. Mnoštvo je različitih načina da se nešto korisno i pozitivno napravi – a inspiraciju crpimo od naših članica, sa kojima njegujemo jedan poseban odnos povjerenja.
One uvijek ističu kako je Nahla za njih pozitivni balon energije, a nama to predstavlja dodatnu motivaciju da im pružimo još više, osmislimo nove i kvalitetnije usluge i programe. 

Koje aktivnosti obavljate, možete li izdvojiti najznačajnije projekte?

Godišnje kroz Nahline programe i aktivnosti prođe oko 5.000 žena, starosne dobi 18-80 godina. Naši programi omogućavaju ženama sticanje znanja, vještina i razmjenu iskustva u oblastima koje su im potrebne za kvalitetniji lični i društveni život, duhovni razvoj i ekonomsko osnaživanje. Posljednjih godina, pažnju smo posebno usmjerili na osmišljavanje i realizaciju besplatnih obuka za nezaposlene, poput obuke za profesionalne dadilje, poslovne sekretarke, krojačice i šnajderice, kroz koje polaznice stiču znanja i vještine koje nisu dio formalnog obrazovanja, a koje im omogućavaju novo zaposlenje. Projekte realiziramo u saradnji sa lokalnim i stranim partnerima koji posvećeno rade na obrazovanju odraslih. Ono što nas posebno raduje je činjenica da smo kroz odjel Nahline poslovne zajednice uspješno razvili model praćenja i individualnog savjetovanja i mentorstva polaznica u toku i nakon obuke, kojem pripisujemo značajan procenat zaposlenosti u periodu do pola godine po završenoj obuci.

Aktuelni projekat koji pratim se odnosi na Catering, možete li o njemu reći nešto ukratko?

Projekat “Catering u svrhu samozapošljavanja” realiziramo u saradnji sa Njemačkom organizacijom GIZ, u okviru projekta “Podrška obrazovanju odraslih u BiH“. Cilj ovog projekta je povećanje konkurentnosti malih poduzetnica koje se bave proizvodnjom i prodajom kolača i uslugama cateringa.
Pokušali smo jednom obukom objediniti stručne oblasti ugostiteljstva, kuharstva, slastičarstva i cateringa, ali i oblasti poput poslovnog planiranja, profesionalizma, zakonske regulative, odnosa s kupcima, marketinga – kako bismo polaznicama, kojih je 20, omogućili sticanje znanja i vještina iz svih oblasti koje smo smatrali važnim za razvoj konkurentnog malog catering biznisa.
Uz velikodušnu podršku društveno odgovornih sponzora, koji su nam donirali dio namirnica i opreme za rad, polaznicama je omogućena bogata praktična nastava. Posjetile su i nekoliko restorana, gdje su imale priliku posmatrati rad u kuhinji, a dio završnog ispita su polagale prezentirajući svoju ponudu na Sajmu ženskog poduzetništva.

Šta polaznice obuke mogu očekivati po njenom završetku?

U toku obuke smo uspjeli oformiti zaista predan tim predavača, koji osim podrške u učenju, polaznicama pruža i mentorsko-savjetničku podršku, kako bi imale sve potrebne preduslove za uspješno pokretanje vlastitog biznisa. U okviru projekta, pripremljen je i priručnik za pružanje usluga cateringa koji upravo izlazi iz štampe.
Obuka se formalno završava krajem maja, a dosadašnje reakcije polaznica idu u pravcu budućeg timskog rada, umrežavanja i zajedničkog nastupa na tržištu.
Polaznice su stekle i unaprijedile različite kompetencije, povećale su vlastito samopouzdanje, osjećaju se spremne za konkurisanje na tržištu rada, a već imamo i prve ponude za posao i upite za usluge cateringa. Za mene je to najveći uspjeh.

I za kraj – koje je Vaše mišljenje i kakva su iskustva o mogućnostima poslovnog angažmana žena, u smislu samozapošljavanja?

Vjerujem da na tržištu ima još mnogo neispunjenih potreba, što znači da je i mnogo mogućnosti za razvoj biznisa. Ono što sam primjetila da generalno u društvu nedostaje su pozitivni primjeri i međusobna podrška, posebno kad su u pitanju žene – na čemu također radimo kroz Nahlinu poslovnu zajednicu.

Razgovarala Sanela Agačević