Branilaca Bosne 2A
Zenica, Bosna i Hercegovina

+387 32 442 750
info@chronos.ba

PON - PET
08:00 - 16:00

Ljudi vole da se dotjeruju, uređuju i ukrašavaju raznim ukrasnim dodacima. Nakit predstavlja ukras osobe i odjevnih kombinacija, odraz ličnosti, kreativnosti i ljubavi. Nakitu su posebno privržene žene, nešto rijeđe muškarci i to uglavnom zbog svojih ljepših polovina.

Drago nam je, da vas u nastavku možemo počastiti intervjuuom sa timom Djidji & Co, Selmom Mujičić-Jović, direktoricom i Aleksandrom Jovićem, Brand Managerom firme Kristali Minerali d.o.o., koja nudi već prepoznatljiv BH nakit.

1. Možete li nam, molim vas, za početak predstaviti vašu firmu Kristali Minerali d.o.o. kao i vaš brend Djidji & Co, prvi BH brend nakita i modnih dodataka izrađenih sa autentičnim Swarovski® kristalima?

Kristali Minerali d.o.o. je društvo za proizvodnju, trgovinu i usluge osnovano krajem 2015. godine sa sjedištem u Zenici. Osnovna djelatnost je izrada nakita i modnih dodataka sa kristalima i komponentama kompanije Swarovski. Pored navedene izrade, u manjem obimu se bavimo izradom i trgovinom ostalim nakitom i modnim dodacima. S druge strane, Djidji & Co je registrovani zaštitni znak u porodičnom vlasništvu tj. modni brend preko kojeg mi plasiramo naše proizvode, komuniciramo sa klijentima i oko kojeg nam se vrti cijela poslovna filozofija.

2. Od nedavno poslujete kao d.o.o. i vaša firma je porodična, što je veoma često na našim područjima. Zašto ste se odlučili za taj korak i kako u praksi funkcionišete?

Da, firma je u porodičnom vlasništvu i osnovana je na iskustvu stečenom vođenjem  proizvodnog obrta, i dokaz je da supružnici mogu bez problema raditi u istoj firmi. Šalu na stranu, nekada je jako teško uskladiti poslovne i porodične obaveze ali jednom kad se čovjek navikne planirati i ne ostavljati planirane obaveze po strani tipa „ma sutra ću to“, sve je lakše. Na takvo što smo se odlučili jer smo smatrali da je osnivanje firme logičan sljedeći korak u razvoju biznisa koji će nam olakšati poslovanje i proširiti mogućnosti

3. Kakva iskustva imate sa otvaranjem d.o.o.-a u BiH? Jeste li se suočili sa nekim eventualnim preprekama i kakvu ste moguću podršku imali?

Gledajući iz sadašnje perspektive, cijela procedura zatvaranja obrta kao i procedura registrovanja d.o.o.-a su prošle bez bespotrebnog odugovlačenja i u zakonskom roku, uz malu dozu stresa prevashodno nastalog zbog nedostatka informacija i manjka poznavanja procedura. Jako nam je drago da smo iz tog procesa izašli bogatiji za jedno lijepo iskustvo, vezano prije svega za saradnju sa Zeničkom razvojnom agencijom ZEDA, u čijem Tehno-parku nam je sjedište firme, kao i Društvom za ekonomske usluge Chronos Zenica kojima smo zahvalni što je cijela procedura prošla uz minimum stresa.

4. Možete li nas uputiti u vaše procese, čini se da mnogo truda ulažete u gradnju identiteta Djidji & Co brenda?

Sama registracija firme nas je, doduše nakratko, udaljila od kreativnih voda u kojima se najbolje osjećamo. Izgradnja BH brenda u jako konkurentnoj branši kojom dominiraju strani brendovi zahtjeva dosta truda prije svega u izgradnji kolekcije proizvoda. Kada tome dodamo i poslove vezane za organizaciju prodaje i razvoj usluge koju pružamo kupcima, obaveza ne nedostaje. Pored veoma izazovnog posla u izgradnji kolekcije, nekako nam najlakše padaju poslovi vezani za vizuelni identitet i marketing i radujemo se svakom novom izazovu iz tih oblasti. Sa druge strane, otvaranjem firme dobili smo i više administrativnih obaveza. Ipak, sa usvajanjem noviteta u vođenju poslovanja, i tu prije svega mislimo na tzv. cloud system management, očekujemo i veću produktivnost.

5. Što je to što Djidji & Co izdvaja od drugih, po ćemu ste prepoznatljivi? Kakvo je zadovoljstvo kupaca sa Vašim proizvodima?

Pa pored sad već prepoznatljivih kolekcija nakita, zaista se trudimo da pružimo vrhunsku uslugu svima zainteresovanim za naše proizvode. Vjerujemo da naši kupci takav pristup i cijene. U kratko vrijeme smo izgradili i vlastiti vizuelni identitet koji konstantno nadograđujemo  a i sam logotip je jako dobro prihvaćen. Trudimo se, u domenu koliko to možemo, izgraditi društveno odgovornu firmu koja će vraćati nešto u zajednicu i vjerujemo da je to odlična premisa za razvoj kako firme tako i nas kao pojedinaca. Čast nam je sarađivati sa domaćim pravnim i fizičkim licima i bezbrojni primjeri uspješne saradnje nas dodatno motivišu.

6. Koji su sljedeći koraci u razvoju Vašeg biznisa?

 Trenutno smo okupirani pripremama za predstavljanje i puštanje Fancy Casual kolekcije nakita. Radi se o kolekciji nakita koju odlikuju prelijepi kristali iz kategorije Swarovski® okruglog kamenja i, na naše veliko zadovoljstvo, ekskluzivnog Swarovski® fensi kamenja. Kolekcija je kreirana sa namijenom za cijelodnevnu upotrebu dok će svaki komad sa stilom upotpuniti i neke zahtjevnije kombinacije. Pored atraktivnosti i otpornosti, vjerujemo da će naše kupce pozitivno iznenaditi i dostupnost t.j. cijene nakita iz kolekcije.

Isto tako, intenzivno radimo na rješenju kojim ćemo učiniti naše proizvode dostupnim putem vlastitog web-shopa. Nadamo se da će se Djidji & Co u toku ove godine uspjeti uživo predstaviti i u drugim gradovima širom države.

7. Obzirom da izrađujete nakit zajedničkim snagama, da li Vi Aleksandre poklanjate nakit Vašoj supruzi i obratno? I da li je to nešto što sami tajno napravite ili…?

Pa počastimo se ponekad, neki posebni komadi iz radionice završe u Selminoj kutiji za nakit i ona te komade jako lijepo nosi. Volimo iznenaditit jedno drugo nekim dobrim komadom kvalitetnog ili dizajnerskog nakita ili satom, a trenutno nam je najveća nagrada neko iznenadno putovanje i kratki predah od poslovnih obaveza.

Razgovarala: Sukejna Čaplja