Branilaca Bosne 2A
Zenica, Bosna i Hercegovina

+387 32 442 750
info@chronos.ba

PON - PET
08:00 - 16:00

Već nekoliko posljednjih tekstova bilo je posvećeno prednostima koje donosi internet u poslovanju, načinima reklamiranja preduzeća, te korištenju društvenih mreža.

Na osnovu toga proveli smo anketu čiji je cilj bio istražiti koliko preduzeća koriste internet u poslovanju, na koji način reklamiraju svoje proizvode ili usluge, te koje društvene najčešće koriste.

Evo kako to izgleda:

 

Slika 1

 

 

 

 

 

 

 

Iz grafika možemo vidjeti da 50% ispitanika gotovo uvijek koristi internet što je jako pozitivno, dok među ispitanicima nema onih koji nikada ne koriste internet.

Na osnovu ovog rezultata može se zaključiti da je više gotovo nemoguće zamisliti da postoji preduzeće koje u svom poslovanju ne koristi internet.

 

Slika 2

 

 

 

 

 

 

 

 

Vidimo da, nažalost, još uvijek ima onih preduzeća koja nemaju svoju web stranicu, ali je pozitivno to što čak 75% ispitanika ima web stranicu.

To može značiti da je veliki broj preduzeća uvidio koristi koje može imati razvojem web stranice i koliko mu ona može pomoći u reklamiranju njegovih proizvoda i usluga. Očekivani trend je da će se u budućnosti broj preduzeća koja nemaju web stranicu smanjivati jer imati web stranicu nije stvar prestiža, to je u današnjem poslovnom okruženju isključivo potreba.

Slika 3

 

 

 

 

 

 

 

 

Rezultati za ovo pitanje su jako zanimljivi. Kao što vidimo iz priloženog 40% ispitanika rijetko obnavlja sadržaje, a 10% nikad ne obnavlja sadržaje. Takođe, tek 10% ispitanika gotovo uvijek obnavlja sadržaje, a 40% često.

Zbog čega onda postoji web stranica?
Cilj web stranice je da privuće nove korisnike vaših proizvoda i usluga i ukoliko se često obnavljaju sadržaji klijenti će vidjeti kako ste ažurni i odgovorni, čime ćete povečati njihovo povjerenje. Ipak je veći broj onih koji znaju na pravi način iskoristiti prednosti koje web stanica nudi.

Slika 4

 

 

 

 

 

 

 

 

Najviše korištena društvena mreža u poslovanju ispitanih preduzeća je – facebook, sto nije nimalo začuđujuće budući da je facebook najpopularnija društvena mreža u našoj regiji.

Prati je Google + sa 33% korisnika od ispitanih preduzeća, međutim, samo 6% ispitanika koristi LinkedIn što je jako malo s obzirom da je to jedina poslovna društvena mreža koja je namjenjena povezivanju poslodavaca i ljudi koji traže posao.

Slika 5

 

 

 

 

 

 

 

Rezultati odgovora na ovo pitanje su jako pozitivni.

Čak 67% ispitanika gotovo uvijek koristi e-mail, 25% često, a samo 8% rijetko. Dakle, nema onih preduzeća koja se uopšte ne koriste e-mailom.

Danas je praktićno nemoguće zamisliti jedno preduzeće koje u svome poslovanju ne koristi e-mail. Razlog tome je što korištenje e-maila u poslovanju donosi brojne prednosti kako za preduzeće tako i za zaposlene, neke od tih prednosti su: ubrzava poslovne procese, izgrađuje pozitivan imidž poduzeća, ostvaruje uštedu, povećava informiranost, povećava zadovoljstvo i produktivnost zaposlenih.

Slika 6

 

 

 

 

 

 

 

 

Kao način oglašavanja najčešće se koristi internet, vjerovatno zato što je to jedan od najjeftinijih načina oglašavanja.

32% ispitanika koristi internet za oglašavanje.
Novine kao način oglašavanja koristi 20% ispitanih preduzeća, a isto toliko ispitanika koristi i radio za oglašavanja.
Oglašavanje u novinama i radiju košta skoro isto, a o tome smo ranije govorili. TV za oglašavanje koristi 8% ispitanika što je jako malo, ali to nije čudno s obzirom da za oglašavanje na TV-u treba izdvojiti nešto više novca.
Dakle, može se zaključiti da preduzeća prilikom izbora načina oglašavanja biraju onaj način za koji će trebati izdvojiti što manje novca.

 

Slika 7

 

 

 

 

 

 

 

 

Što se tiče google oglašavanja jako mali broj ispitanih preduzeća koristi google oglašavanje samo 17%.

To je jako malo s obzirom da ovaj oblik oglašavanja daje potencijalnom kupcu pravu informaciju u pravo vrijeme i zato je google oglašavanje izazov jer ciljate upravo one kupce koji u tom trenutku imaju potrebu za vašim proizvodom ili uslugom.

 

Slika 8

 

 

 

 

 

 

 

 

Ovaj način oglašavanja također koristi jako mali broj ispitanika samo 8%.

Razlog tome može biti činjenica da ovaj način oglašavanja nije još doboljno razvijen u BiH, ali smatramo da će u budućnosti ovaj način oglašavanja imati mnogo više pristalica.

 

Slika 10

 

 

 

 

 

 

 

25% ispitanika je čulo za bluetooth marketing što nije ni malo loše s obzirom da se ova vrsta marketinga još nije zaživjela u BiH.
Bluetooth marketing, u stvari, predstavlja način oglašavanja preko bluetooth veze koji komunicira s korisnicima i šalje određene sadržaje na mobilne uređaje.
Ovo je jedan od noviji načina kontaktiranja sa potencijalnim, odnosno trenutnim klijentima, koji se nalaze unutar bluetooth zone.
S obzirom na brojne prednosti koje ima vjerovatno će u budućnosti biti jedan od najviše korištenih načina reklamiranje jer može znatno sniziti troškove reklamiranja.

Istraživanje provelo Društvo za ekonomske usluge i promet CHRONOS doo Zenica

Podatke obradila i komentarisala: Edna Bašić

Zenica, mart 2013. godine