Branilaca Bosne 2A
Zenica, Bosna i Hercegovina

+387 32 442 750
info@chronos.ba

PON - PET
08:00 - 16:00

Kada bi se planeta Zemlja mogla podijeliti na više planeta, sve računovođe bi se naselile na jednu. Zvala bi se planeta “Duguje – Potražuje”. Stalno bi putovali, sa strane duguje na stranu potražuje, pa onda obrnuto.

Tako smo naučili.
Tako su nas naučili.
Tako smo navikli, a navika je čudo. Teško promijenjivo čudo koje, kada se ureže u naše male sive ćelije, mišiće, krvotok, … teško se može promijeniti.

Zaista smo svijet za sebe, ne zato što to želimo biti, već zato što smo to naučili i navikli.
Ali, samo malo putovanje na drugu planetu sigurno bi donekle promijenilo naše navike, ili bar način na koji posmatramo sebe i okolinu, a posebno posao kojim se bavimo.

To sam zaključila na ličnom iskustvu. Još uvijek se sjetim prošlogodišnje Spark.me konferencije kojoj sam prisustvovala, koja nije imala ama baš nikakve dodirne tačke sa računovodstvom, ali mi je otvorila jednu sasvim drugačiju perspektivu.

Zašto?

Teme su se ticale prvenstveno marketinga, u najširem smislu. Predavanja su organizovana na (nama) neuobičajen način: predavači u casual stilu, sa prezentacijama koje su bile kombinacija inserta iz filmova, ličnih iskustava, animacija, jednostavnih poruka koje govore više od maksimalno „popunjenog“ slajda, panel diskusije na kojima učesnici sjede na pozornici, moderatori koji su – baš kao domaćini, …

Veliki dio nas računovođa ima „vlastiti“ biznis koji takođe treba: brendiranje, promociju, internet, povećanje prodaje, drugačiju ponudu od konkurencije, učenje, … Tu se mi, računovođe, često nalazimo na raskrsnici. Da li da budemo računovođe, u operativnom smislu, ili da budemo menadžeri, lideri, promoteri vizije našeg biznisa,… Koliko nas uopće ima vremena da razmišlja o viziji i svemu što sam nabrojala? Vjerujem da je to veoma mali broj, a trebali bi. U stvari, moramo, ukoliko želimo da se naš biznis razvija.

[box type=”note” align=”alignleft” ]Činjenica je da mali broj računovođa razmišlja o značaju marketinga, u najširem smislu. Ovo „u najširem smislu“ naglašavam jer marketing je danas obuhvatio puno više od standardne definicije. Najčešće se među računovođama čuje rečenica: „Najbolja reklama jeste preporuka“. Djelomično tačno. To jeste reklama, ali ne i najbolja. Najbolji za jednog klijenta ne znači nužno da ćemo biti najbolji za drugog, trećeg, …[/box]

Da se vratim samo na neke naslove sa pomenute konferencije: Humanizing Your Brand, How Silicon Valley Made Me Think Small, Lessons from the Past – What’s Wrong with the Future, Producing with the Audience, Viagra for your Brain, …

Neke od „poruka“ su bile:

Da se nikad ne zaboravi koliko je važno da nas ljudi znaju i da nam vjeruju. Jedan od oblika humanizacije biznisa, postavljanja (uslovno rečeno) intimnijeg odnosa sa klijentima. Radimo li to?
Peter Sunde, jedan od osnivača Pirate Baya je ostavio poruku da ne moramo biti opterećeni pravilima ponašanja (a to stalno radimo) i da moramo imati samopouzdanje. Btw, on je predavao bos, sasvim opušteno. Naša struka je „struka pravila“, ali bar u menadžerskom segmentu tabue možemo razbijati, zar ne?

Učimo se da gledamo na naš biznis šire, odnosno, da ga posmatramo kao biznis, a ne kao proces „duguje – potražuje“.

Ja se radujem ovogodišnjoj Spark.me konferenciji.

Autor: Sanela Agačević