Branilaca Bosne 2A
Zenica, Bosna i Hercegovina

+387 32 442 750
info@chronos.ba

PON - PET
08:00 - 16:00

Nedavno sam dobila poziv da za solidnu kotizaciju učestvujem u “Danima ženskog poduzetništva – Snaga žene” u organizaciji Asocijacije poduzetnica ONE. Ne volim podjele kao ni generalizaciju, niti unifikaciju. Ne volim i ne praktikujem grupisanje i bilo kakav vid aktivnosti u kojem ne vidim, odmah na startu, bar djelić smisla.
Ali kontam – definitivno nisam najpametnije stvorenje među ženama i odoh da zavirim u “to” i da vidim kako i šta to “one” rade.

Ukratko o sajmu

U Domu mladih u Sarajevu počeli su Dani ženskog poduzetništva i trajali u periodu 07. – 09. maj. Cilj je bio promovisanje kompanija iz BiH čije su vlasnice i(li) Direktori žene.
Tokom ta tri dana koliko je trajao Sajam, izloženo je proizvoda i usluga od oko 30 firmi. Takođe, upriličene su i određene tematske radionice i konferencije u okviru kojih se predstavilo preko 100 uspješnih žena.
Sajam se realizovao kroz tri cjeline: sajam, konferencija o ženskom poduzetništva i gala zabava Lady Boss, na kojoj je izabrana poduzetnica godine.

“Osnovna ideja organizovanja Dana ženskog poduzetništva je bila da kroz pozitivne priče promjenimo malo sivilo naše svakodnevnice, da potaknemo da se u BiH više priča o ekonomiji. A ono što je pozitivno je da u ovoj državi, odnosno u FBiH zvanično ima 2.100 firmi koje vode žene. To su firme za koje se uglavnom malo zna, koje posluju uglavnom pozitivno, plaćaju sve svoje dažbine”, rekla je Zupčević za portal e-kapija.
Kako ona ističe, u BiH se slabo priča o ekonomiji, sve se uglavnom završava na politici. “Želimo da otvorimo mnoga pitanja koja stoje neotvorena, a odnose se na poslovanje u Bosni i Hercegovini”.

Gala zabava je održana 08.05. u Colloseumu, sa zanimljivim programom i voditeljem zabave Aleksandrom Hršumom. Kriteriji za izbor poduzetnice je bio da je žena 51 posto vlasnik kompanije, da je kompanija zabilježila rast prihoda, rast profita i rast broja uposlenih u 2013. godini u odnosu na 2012. 

Moj utisak o Sajmu

– (samo) pokušaj organizacije Sajma,
 – slaba organizacija (neke učesnice nisu znale da im je obezbijeđen smještaj),
 – neinformisanost o sadržaju / protokolu održavanja Sajma (neke učesnice nisu znale za “popodnevne aktivnosti”, za panel rasprave, radionice i sl.),
– premalo konkretnih, tematskih rasprava o ekonomskoj situaciji generalno, a u kojoj se svakako nalaze i “bore” na svoj način žene,
– slaba promocija jer je posjeta bila ispod mog očekivanja, zbog čega su neki izlagači odustali od učešća već drugi dan,
– prevelik akcenat je stavljen na zabavni karakter

Drago mi je bilo vidjeti neke ljude sa kojima sam do sada surađivala, predstavnice portala e-kapija, Nahle, Creative, …
Moglo se vidjeti i kupiti i različitih kozmetičkih proizvoda rađenih od prirodnih materijala i isključivo prirodnim putem, ručno rađenog nakita i sl.

Utisak može stati u sljedeću rečenicu – Pokušaj organizacije Sajma kojem je nedostajala organizacija i podjednaka pažnja SVIM učesnicama- ženama. Ali, valjda je to u ženskoj prirodi, ne voli žena ženu previše 🙂