Branilaca Bosne 2A
Zenica, Bosna i Hercegovina

+387 32 442 750
info@chronos.ba

PON - PET
08:00 - 16:00

Kako postupate u prvih 10 minuta svog radnog dana može u velikoj mjeri odrediti koliko produktivni i efektivni ćete biti u ostatku dana, prenosi Indikator.ba.
– Ustati na desnu nogu nije samo važno za odnose, važno je za početak radnog dana – posebno za zauzete – kaže Majkl Ker (Michael Kerr), međunarodni poslovni govornik i autor knjige “Ne budi ozbiljan! Unesi humor u posao”.
– U prvih 10 minuta možete uspostaviti ton i vaš stav za taj dan – kao što je imperativ da ga počnete kako treba, od nule.

Lin Tejlor (Lynn Taylor), nacionalni ekspert za radna mjesta, slaže se s tim.
– Ti kratki trenuci mogu predodrediti sve vaše važne misli zato što su oni prvi utisak dana koji vam je ispred – kaže ona. – Prvih nekoliko minuta u uredu može biti i najstresnije zbog nivoa anksioznosti s kojim se možete suočiti: iznenadna navala hitnih mejlova, last minut krize ili sastanaci, poziv da svratite u šefov ured, hirovit kolega. Budite više samosvjesni, pozitivno razmišljajte, i samoobučavajte se svako jutro u protivnom ono što osjećate kao negativnu gravitaciju vući će vas dolje kako se budete suočavali sa velikim zahtjevima. –

Lin Tejlor kaže da možete, i trebate, odabrati da se proaktivno oduprete iskušenju da podlegnete haosu, gledajući na jutarnje razvoje događaja kao nove izazove opremljeni da njima vladate.
– Imat ćete mnogo pozitivniji ishod do kraja dana, a i generalno – kaže ona. – Ovo je način kojim najuspješniji ljudi obično počinju svoje radne dane. –

Ker kaže da uspješni ljudi imaju tendenciju da napreduju na temelju rutina i navika.
– Stvaranje dosljednih navika je u velikoj mjeri ono što ih čini uspješnim – objašnjava on. – A ključno vrijeme za formiranje navika je na početku dana. –

Tejlor se slaže. Kaže da uspješni ljudi najčešće slijede rutinu koja svako jutro dodaje neki nivo predvidljivosti u inače nepredvidivim dobima dana.
– Oni se tako suočavaju s mnoštvom novih i neočekivanih pitanja, a suprotstavljaju sa jakim pozitivnim načinom razmišljanja; uz pouzdan, izvodljiv skup akcija; disciplinu, i sposobnost da se fokusiraju.

Nakon što ste postavili čvrst temelj za produktivan dan, vi ste u boljem položaju da dobijete značajne rezultate.
Evo 13 stvari koje najuspješniji ljudi rade u prvih 10 minuta svog radnog dana:

1. Oni razmišljaju
Postizanje vašeg najboljeg rezultata zahtijeva da razmislite o tome gdje ste bili i gdje idete, kaže Tejlor.
– Uspješni ljudi se izgrađuju u mirno vrijeme i samoća je prva stvar. Oni pitaju sebe: Koje sam svoje ciljeve ostvario ove nedjelje – ili prošle nedjelje? Kakav je status mojih tekućih projekata? Šta treba danas da postignem u svjetlu ovoga?

2. Oni uzimaju minutu za pauzu i bivaju prisutni
– Ovo možda zvuči “budistički”, ali to je važno – kaže Ker. – Ako ste stigli na posao i ušli u burnu situaciju sa telefonima koji zvone i ljudima koji nezadrživo žele da vas vide, vi ste pokrenuli rizik ustajanjem na krivu nogu, klizajući emocionalno i vremenski, i puštate druge ljude da postave dnevni red za vas.
Sabrati se i biti prisutan u potpunosti pomoći će vam da upravljate danom unaprijed, prije nego što mu dozvolite da on upravlja vama.

3. Oni su udobni
Uspješni ljudi uzimaju minutu na početku radnog dana kako bi bili sigurni da je njihova stolica pravilno podešena, a da su predmeti kojima često pristupaju – tastatura, telefon, računarski miš – u udobnom dometu – kaže Tejlor.
– Osigurajte da imate odgovarajuće osvjetljenje – dodaje on. – Vaš dan će ići dobro, ako imate ergonomski ambijent koji je u funkciji.

4. Oni preispituju svoje “šta uraditi” liste, prave potrebna usklađivanja i psihički mapiraju svoj dan
– To im pomaže da se sjete da treba da se drže plana i fokusiraju se na stvari koje su zaista bitne, a ne samo hitne – objašnjava Ker.
Mentalni prolazak kroz dan također pomaže uspješnim ljudima da vizualiziraju uspjeh, što strahovito može povećati nivo povjerenja.
– To vam može pomoći također da vidite gdje leže potencijalni izazovi, kako bi mogli napraviti neophodne korekcije.
Oni pregledaju svoje kalendare da procijene da li nešto treba mjenjanti ili preurediti u odnosu na ono kako je planiran njihov radni dan, i da vide da li postoji bilo kakav pripremni posao koji možda treba uraditi prije poziva ili sastanaka.

5. Oni određuju prioritete
Pozitivan ishod odraza neke velike slike je sposobnost da bolje prioritizirate svoje “treba uraditi” stavke, kaže Tejlor.
– Idite izvan upravo napravljene liste, i izazovite sebe da stvorite realnu hijerarhiju za vaše projekte.

6. Oni se protežu, stoje i hodaju
Uspješni ljudi se protežu i kreću radi cirkulacije prije nego što zasjednu u sjedeću poziciju.
– Uzmite u obzir hodanje ili stajanje u prvih nekoliko minuta vašeg radnog dana – predlaže Tejlor. – To vam može dati osjećaj veće kontrole, takođe, kad prihvatite dnevnu agendu.

7. Oni nalaze vremena da pozdrave svoj tim
Ovo je posebno kritično ako ste lider, kaže Ker.
– Ali ne manje ako ste u drugoj ulozi.
Tejlor kaže da posjećivanje svog šefa ili tima će pomoći vama i drugima da dobro počnete dan.
– Za napredovanje u vašoj karijeri, vi jednostavno ne smijete biti škrti na vašim ljudskim vještinama. Možete biti tehnički najpametnija osoba u sobi, ali vaš stav može pojačati ili narušiti vrijednost vaših tehničkih vještina.
Biti prijateljski u prvoj stvari ujutro čini radno mjesto ugodnijim za svakoga – i vaš humanistički pristup će biti zarazan.

8. Oni čitaju temperament svog osoblja / saradnika
Jaki menadžeri uzmaju trenutak ujutro da nakratko razgovaraju sa svojim osobljem da osiguraju da oni izgledaju prijazno i motivirano.
– Na prvi pogled “shvaćajući” profesionalci često mogu površno pročititati nivo energije i zadovoljstva poslom svog osoblja – kaže Tejlor. – Ako stvari krenu naopako, najbolje ih je rješavati kasnije u toku dana.

9. Oni organizuju svoj radni proctor
Ne biti u mogućnosti da nađete stvari u uredu jako rasipa vrijeme.
– Dakle, dok možete arogantno uskočiti u okršaj bez zastoja, nered će vas uhvatiti – kaže Tejlor. – Sa čistim ili čistijim vašim stolom i desktopom bolje ćete očistiti svoj um za zadatke za taj dan.

10. Oni strateški provjeravaju mejl
– Ja ističem “strateški” zbog toga što e-pošta brzo može postati gubljenje vremena – objašnjava Ker. – Provjera e-pošte može postati jedan od onih zadataka koji pravi da osjećate kao da izvršavate stvari, u kojoj je opasnost da ako ne brinete za prioritetne akcije puštate drugima da podese dnevnu agendu.
Uspješni ljudi razumiju ovo, i izuzetno su efikasni sa e-poštom, što znači da njihovih prvih 10 minuta dana jednostavno može značiti brzo skeniranje i prioritetiziranje e-pošte za odgovor kasnije kao dio svog unaprijed planiranog dana – ne nužno ronjenja u mnoštvo odjednom.

11. Oni predviđaju i izbjegavaju ometanja
Svi smo se suočili sa nekim od ometanja na početku dana.
– Uspješni poslovni profesionalci znaju kako da ih ublaže i da maksimiziraju svoj položaj u prvih nekoliko minuta – kaže Tejlor. – To može uključivati pozive niskog prioriteta, opcionalno nepotrebne sastanke, pričljive kolege, nove dolazne mejlove ili tekstove, društvene medije, ili druge obavijesti niskog prioriteta – što su sve izazovi da se fokusirate na dnevni plan.

12. Oni se smiju
– Mnogi uspješni ljudi znaju da imaju rutinu otpočinjanja jutra sa jednostavnim kikotom – bilo da je “vic dana” na koji su pretplaćeni mejlom, ili neka tradicija, oni daju sebi priliku da se smiju svako jutro – kaže Ker. – Početak dana sa osmijehom je postao “morate-uraditi” za njih kao jednostavan način da provjere svoj stav i počnu sa pravim okvirom misli.
Tejlor napominje da studija dosljedno pokazuje da je koristeći svoje “osmjeh-mišiće” vaše raspoloženje postaje pozitivno.
– Ne treba da stvorite lažni osmijeh, ali ugodan izraz će imati dodatnu korist podsjećajući vas na vašu moć.

13. Oni uzimaju trenutak da budu zahvalni
– Odličan način da ljudi uspješno počnu svoj dan je prepoznati da su zahvalni za nešto, što može biti lično ili poslovno – napominje Tejlor. – To je motivacijski i podsjeća vas da stavite male stvari u perspektivu.
Tejlor kaže da svi uspješni ljude koriste prvih nekoliko minuta svog radnog dana da se prizemlje i fokusiraju.
– Nakon što ste prihvatili pravi način razmišljanja i rutine za uspjeh, ostatak dana teći će mnogo glatkije.