Branilaca Bosne 2A
Zenica, Bosna i Hercegovina

+387 32 442 750
info@chronos.ba

PON - PET
08:00 - 16:00

Elektronska pošta

E-mail predstavlja elektronski model komunikacije, odnosno prijenosa tekstualnih poruka putem Interneta. Koristi se u privatne i poslovne svrhe, mada obzirom na razvoj bržih direktnijih oblika komunikacija, e-mail se sve manje koristi za privatnu komunikaciju, a više za poslovnu.

Prilikom formiranja e-maila potrebno je obratiti pažnju na koji način kreirati e-mail tj. ukoliko će se koristiti za poslovne saradnje, prijave za posao, mail bi se trebao sastojati od imena i prezimena osobe koja će ga koristiti. Na taj način se drugoj strani u komunikaciji odaje ozbiljnost i profesionalnost. Kada je formiranje i primjena e-maila postala zastupljena na našim prostorima često su korisnici požurili napraviti mailove, koji će ponešto reći o njima, ali ne i ko su zaista. Navedeno je ok, ali za upotrebu maila u „opuštene“ verzije, međutim svi koji su zadržali i danas te iste mailove, pravo je vrijeme da iste promjene. 🙂

Tako npr. Ray Tomlinson (inače osnivač elektronske pošte) bi trebao imati mail sljedeće forme Ray.Tomlinson@gmail.com ili naziv neke druge usluge e-pošte, outlook, yahoo ili domene.
Obzirom da korisničko ime može biti zauzeto, na samo ime i prezime možete dodati brojeve, kako bi dobili jedinstveno korisničko ime.
Obavezno je zaštiti privatnost maila kvalitetnom šifrom. Šifra bi trebala uključiti mala, velika slova i brojeve.

Pisanje maila

Kao što su se nekad ranije pisala pisma, određene forme sa jasno preciziranim dijelovima, na isti način se treba pristupiti pisanju e-maila. Ipak navedeno varira u zavisnosti sa kim komuniciramo putem maila, mada je preoporučljivo i u privatnim komunikacijama imati određenu formu, tj. pisati po pravilima, kojima se izražava poštovanje e-mail sagovornika, ali i ujedno razvija sposobnost pisanja kvalitetnih mailova.

U okviru Predmet pišete kratak naslov poruke, koji će obavijestiti primaoca maila
Mail treba da sadrži pozdrav – uvodni dio, tijelo maila – srž poruke i zaključni pozdrav i potpis. To su tri osnovna dijela maila. Tekst bi trebao biti jasan, sažet, gramatički ispravan i ljubazan.
Nakon sastavljenog maila obavezno pročitajte tekst i provjerite prilog/e koje želite proslijediti.
Preporučljivo je da poslovne razgovore, pregovore obavljati putem maila, jer mail osim što je jeftiniji način komunikacije, predstavlja pisani trag o protoku informacija, te planiranim i obavljenim aktivnostima.

Fotografija preuzeta sa: www.pixabay.com
Pripremila: Sukejna Čaplja